Egy holland design iroda olyan több székből álló kollekcióval jelentkezett, melynek mindegyike az „aktív ülés” lehetőségét adja a gyerekeknek, arra ösztönözve őket, hogy a lehető legtöbbször változtassanak pozíciót. elkerülve ezzel az izomtónusok fáradását, valamint a helytelen tartást.
Az Active Classroom nevű kollekció mindegyik más szerkezettel készült. A változatos formák abban azonban megegyeznek, hogy kreatív módon mozgatják a nebulókat.
Minden széket úgy terveztek, hogy legalább négy különböző testtartást támogasson. A gyakori pozícióváltás az izmok állandó aktivitását eredményezi. A székek mindegyike egyensúlyozásra késztet. Ezzel egy idő után elfáradnak bizonyos izomtónusok, ami ülés helyzet változtatására sarkallja a gyerekeket.
Nem könnyű sem a gyerekek, sem a tanárok meggyőzése az új konstrukciók hasznosságáról. Abban azonban egyetértenek a szakemberek, hogy
Az ülés újragondolása kulcsfontosságú, de az ülés megváltoztatása a habitus megváltoztatását is jelenti. Ez komoly kihívás a hagyományos székek „statikusságával” szemben.
A tervezők meglátása szerint az új ülési szokásra való áttérés számos kulturális és pszichológiai kényelmetlenséggel jár és sok gyakorlat kifogást generál. Nem csoda, hiszen teljesen eltér az eddigi megközelítéstől.
A tervezés során a designerek több egyetemmel is együtt dolgoztak. A prototípusokat 3. osztályos diákok tesztelték. Nyilvánvaló, hogy a sikerhez tervezők munkája mellett a tanárok hozzáállása is szükséges, hiszen az „üljél fiam egyenesen, hátratett kézzel” ortodox megközelítéssel ez az új koncepció sohasem lesz kompatibilis.