Április derekán, mint minden évben, idén is Milánóra figyel Európa és a fél világ. A formatervezés és bútorgyártás nagy ünnepe ez, nem mellékesen a világ legjobb kiállítása (szerintem).
Nemcsak a minőség, hanem a méretek, a sokszínűség és a szinte emészthetetlen információmennyiség is egyedülálló.
Mindezt nem kevesebb mint 200.000 négyzetméteren teszi.
A szalon felépítéséről már sokszor beszéltünk, de az első bálozók kedvéért mindig szívesen megteszem újra és újra.
Nyilvánvaló, hogy a kiállítás gerincét a bútorok adják. Ezeket stílus és lakótér szerint rendszerezik a szervezők. Részletesen a weboldalon érdemes tájékozódni.
Ugyanakkor fontos tudni, hogy páros években nem a világítástechnika (Euroluce), hanem a konyha kapja epizódszerepért az Oszkárt.
Nem is annyira mellékszerep ez, hiszen nagyon sokan kifejezetten az Euro Cucina és az FTK ( Technology For the Kitchen) kedvéért zarándokolnak el Olaszországba.
Ez a konyha már nem az a konyha…
23.000 m2-en, immár 22. alkalommal mutatják meg a konyhaépítés mesterei a legújabb anyagokat, formákat és színeket. A konyha, mint szoktuk volt mondani, ipari terület a házon belül. Nemcsak szépnek, de hasznosnak és praktikusnak is kell lennie. Az innovatív megoldások, új alapanyagok és sokszor felfoghatatlan technológiai fejlesztések minden évben lenyűgözik a látogatókat. A konyhák mellett a konyhai gépek és eszközök legnagyobb gyártói is helyet kapnak. Az FTK kiállítással kiegészítve ez az év legnagyobb dobása a konyhában.
Salone Satellite
1998-óta kapnak lehetőséget a 35 évnél fiatalabb designerek, bútortervezők arra, hogy megmutassák tudásukat egy ilyen gigarendezvényen. A szervezők elmondása szerint egyszerűen csak kíváncsiak, hogy mi van a fiatal designerek fejében (!). Kis egységstandokon bemutathatnak egy-egy projektet vagy prototípust termékeikből , munkáikból. 270 nemzetközi formatervező iskolával dolgoznak együtt.
International Bathroom Exhibition
2006-tól önálló rendezvény, ma már 228 kiállítóval büszkélkedhet. 20.600 m2-en nemcsak fürdőszobák berendezései, bútorai, hanem wellness-, szauna-kultúra és talán a legfontosabb, a fürdő, mint tér újraértelmezésére láthatunk professzionális megoldásokat.
A három „kísérő rendezvény” mellett említésre méltó még a lakberendezési kiegészítők széles kínálata. 10.000 m2-en 200 kiállító talán több is, mint említésre méltó!
Az új alapanyagok és ezzel együtt technológiák részletes bemutatása ugyan többnyire csak egy kis pavilonban kap helyet, de az innovatív anyagok bemutatójának fontossága elvitathatatlan.
Mert ugye alapos anyagismeret nélkül a tervező csak félkarú (rabló).