A sixay furniture rutinos kiállítónak számít Kölnben, felvértezve azzal a tudással, ami szükséges egy ilyen világszínvonalú kiállításon való sikeres részvételhez. Nem most kezdték a nemzetközi szereplést. Számos európai kiállítást megjárva és jó pár pályázati díjat bezsebelve már a helyén kezelik a külföldi kiruccanásokat.
Múlt héten zajlott a világ egyik legnagyobb bútorkiállítása Kölnben. Mennyi idővel kell korábban érkezni egy kiállítónak, ha saját maga építi a standját?
Hétfőn nyílt a kiállítás és mi már szerda este itt voltunk. Ez azt jelenti, hogy négy napon keresztül napi 16 órában dolgoztunk. Egy 24 tonnás kamionnal érkezett az installáció, a dekor kellékek és természetesen a bútorok. Kemény, de jó hangulatú munkával sikerült nyitásra mindent a helyére tennünk.
A tavalyi évhez képest hoztatok új termékeket, vagy inkább a meglévő portfólió tökéletesítéséről szólt ez az év? Egyáltalán, mennyire elvárás az új termék itt Kölnben?
Látom, készültetek belőlünk. Az idei év inkább a tökéletesítésről szólt. Ez nem jelenti azt, hogy nem hoztunk új termékeket, mert az kötelező, de elsősorban a tavalyi év gyengébben teljesítő termékein javítottunk.
Csak tökéletes bútorokkal szabad kijönni, egyszerűen nem megengedhető, hogy ne átgondolt tárgyakkal érkezzünk.
Persze a piac, a kereskedők és nyilván a vásárlók reakcióit nem mindig tudjuk pontosan kiszámítani, ezért is fontos, hogy a kiállításon tapasztaltakat szintetizáljuk és azonnal beépítsük a termékfejlesztésbe.
Rutinos kiállítók vagytok. Egy vásár sikere az előkészítésen nagyban múlik. Mikor kezditek a felkészülést a partnerek megkeresését? Vagy ez egy egész éves munka?
Ez egy egész éves program, változó intenzitással.
Már most látjuk, hogy mit kell jövőre változtatnunk.
A standunkon minden évben módosítunk, újítunk egy kicsit, de a tájékoztató anyagok, grafikai megjelenés is folyamatos fejlesztést igényel.
Ma már komoly ismertséggel és értékesítői hálózattal rendelkeztek Németországban. Mennyire kell szétválasztani a programotokat a viszonteladók és a szimpla látogatók között?
Ebben igazából követjük a kiállítás tematikáját, az első két nap kifejezetten, de a többi hétköznap is elsősorban a szakmai látogatóké. A mi kiemelt partnereink is ezekre a napokra kapnak meghívást. A hétvége a látogatóké, de ezt is roppant komolyan kell venni, hiszen végtére is ők a vásárlók.
Németországban évek óta jelen vagytok. Nem gondoltatok arra, hogy egyszer megnézitek milyen a hangulat Milánóban?
Itt is jó a hangulat.
Milánóba akkor megyünk, ha lesz rá kapacitásunk.
Köln számunkra kötelező és egy ilyen egy hetes jelenlét közel 10 milliós költséggel jár. Egy évben két ekkora rendezvényt most nem tartok reálisnak, de a jövöben szeretnénk megmutatni magunkat a milánói szalon közönségének is.