A Roto a berlini Altes Stadthaus „Bärensaal” termében 17 ország 70 újságíróját látta vendégül 2016 végén. Az egész napos rendezvény a gazdasági környezet értékelése mellet természetesen a világ egyik legnagyobb vasalatgyártójának új, innovatív megoldásaira koncentrált.
Dr. Eckhardt Keil, a Roto igazgatótanácsának elnöke nyitóbeszédében összefoglalta a 2016-os év történéseit, amelyek sajnos többnyire negatív hatással voltak az építőipari piac szereplőire. A számos negatív és bizonytalan tényező ellenére azonban nincs ok az aggodalomra, mint mondta,
a Rotonak sikerült úgymond a „pályán maradnia”, folyamatosak a fejlesztések és a Deventer csoport, valamint a Peder Nielsen integrációja is sikeresen zajlik.
Rájuk sem hatottak pozitívan a külső tényezők, ilyen például az orosz piac hanyatlása. Ennek ellenére a 2016-os bevételek csak minimális eltérést mutattak az előző évhez képest.
A cég fejlesztéseit bemutató prezentációk során a Roto „Tetőtéri ablakok & Szolárrendszerek” üzletágának „Newcomer” programjáról, valamint a RotoQ tetőablakok PVC verziójáról is szó esett. Emellett a Patio Alversa bukó-toló vasalatok kapcsán is láthattunk néhány előremutató megoldást.
RotoQ – műanyagban is prémium
A RotoQ alapötletét, mint azt korábban is írtuk, az adta, hogy olyat kínáljanak a vásárlóknak, amire valóban vágynak. Ezért a fejlesztés korai szakaszában kikérték a törzsvásárlók véleményét, valamint kérdőíveken keresztül végfelhasználók véleményét is összegyűjtötték és figyelembe vették a fejlesztésekkor. Talán az alapos előkészítő munkában rejlik az ‘okos’ tetőablakuk sikere, de minőség és megbízhatóság tekintetében sem kötöttek kompromisszumot. Kitt-katt, s már kész is… a szerkezet minden egyes alkatrésze egy kis kattanással jelzi, ha pontosan a helyére került. Összeszerelése egyszerű és gyors.
Mivel ekkora sikere van a terméknek, ideje volt kibővíteni a szortimentet.
A bevezetési időszakban először Ausztriában és Németországban lesz elérhető, majd folyamatosan terjesztik ki a világ többi országára is. Természetesen butaság lenne azt gondolni, hogy „ez csak műanyag”. A Roto ezt nem engedheti meg magának, így kizárólag minőségi alapanyagot használnak a gyártáshoz.
Roto Newcomer program
Az alapkoncepció, hogy a cég termékeit használó szakemberek közül választanak minden évben egy céget, aki a “reklámarc” szerepét betölti, talán ismerős olvasóinknak.
Ezt az utat választotta a Roto tetőtéri ablakok és szolártechnológiák üzletága is Németországban. A kiválasztott vállalkozásról egy profi fotósorozat készül, majd ezeket a képeket felhasználva különböző brossúrákat és óriásplakátokat készítenek. De most jön a lényeg, ezeket az anyagokat a cég telephelye környezetében helyezik ki. Ezzel nagy mértékben segítve a kiválasztott cég marketing munkáját és egyben a piacon való pozícionálását is.
A reklámanyagokon röviden a következő szöveg áll:
A te tetőd, a te életminőséged, a te ács szakembered.