593
Talán helytelen is állandóan fafaragást írnom, inkább szobor-, vagy térplasztika alkotás ez igazából. Alison Crowther dél-angliai alkotóművész, aki elsősorban hazai fafajokból, tölgyből, kocsányos tölgyből készít alkotásokat. Munkái között a kis tárgyak mellett nagy tömegű monumentális alkotások is megtalálhatók. A munka többnyire láncfűrésszel kezdődik, vésővel folytatódik, majd a csiszolással, illetve olajozással zárul. Az alapanyag ihlette organikus és geometrikus formák , a szerkezet generálta textúra igazán lenyűgöző produkciókra képes.
Mindig is fenntartással kezeltem a fafaragás búsuló juhász vonalát. Pláne, ha még kapott egy jó kis nitrolakkos felületet is. Nyilván ízlés kérdése és innentől nem vita tárgya. Ami viszont rendre lenyűgözött, az az anyaghasználat, a kiváló anyagismeret, a textúra érzékelése és kihasználása.
…és akkor most jön ez a nő és ámulatba ejt.
Pont azt csinálja, amit én a fafaragásról gondolok. Szeretném leszögezni, hogy tisztában vagyok azzal, hogy ez a fafaragás egy vékony kis szelete, de hát ez áll közel hozzám.
Talán helytelen is állandóan fafaragást írnom, inkább szobor-, vagy térplasztika alkotás ez igazából. Alison Crowther dél-angliai alkotóművész, aki elsősorban hazai fafajokból, tölgyből, kocsányos tölgyből készít alkotásokat. Munkái között a kis tárgyak mellett nagy tömegű monumentális alkotások is megtalálhatók. A munka többnyire láncfűrésszel kezdődik, vésővel folytatódik, majd a csiszolással, illetve olajozással zárul. Az alapanyag ihlette organikus és geometrikus formák , a szerkezet generálta textúra igazán lenyűgöző produkciókra képes.
Forrás: http://the189.com