A gazdaság válságban van, a lakásépítés pedig hanyatlóban. Milyen impulzusokat, milyen élményeket hozhat a világ vezető szakkiállítása, amely január 13. és 17. között zajlik Münchenben?
„Az építőipart nézni manapság nem éppen örömteli.”
Szinte összeomlott az új családi- és kétlakásos építés – a tavalyi év adatait nézve 42 százalékos az építési engedélyek visszaesése (németországi adat). A modernizáció, mint az építőipari tevékenység másik pillére, nem halad kellő ütemben előre, és még nem tudta meghozni a várt lendületet.
A problémák okai jól ismertek: infláció, magas kamatok, a tisztázatlan finanszírozási irányelvek miatti fogyasztói bizonytalanság, megemelkedett építőipari árak. Csak 2020 és 2023 között az építési költségek Németországban 25 százalékkal emelkedtek!
Ennek ellenére a BAU, mint a világ vezető építészeti, anyagok és rendszerek szakkiállítása, arra törekszik, hogy lendületet adjon, és pozitív jelzéseket küldjön az iparágnak.
A jelenlegi állás szerint a vásáron 60 országból több mint 2000 kiállító vesz részt. Ahogy a neve is sugallja, a BAU-nál minden az építkezéssel kapcsolatos, az alumínium ablakoktól a cementig. Természetesen a fa, belsőépítészet, anyagok, ablakok, üvegek, ajtók és elektromos szerszámok kiállítói az asztalosok és a fával dolgozó emberek érdeklődésére számítanak. Olyannyira igaz ez, hogy jó pár nagy márka csak itt állít ki a németországi ipari események sorában.
A nagy játékosok, mint a Hörmann, az Egger, a Häfele, a Festool és a Schüco ott vannak, de sajnos vannak nagy hiányzók is, különösen az ajtószegmensben. Így a piacvezető Jeld-Wen és az Arbonia Group (Prüm/Garant) termékeivel nem találkozunk idén.
Hat nap helyett öt!
Idén először hétfőtől péntekig, tehát az eddigi hat helyett öt napon zajlik a kiállítás. Körülbelül 190 ezer látogatóra számítanak – legalábbis ennyien voltak a legutóbbi, két évvel ezelőtti rendezvényen.
Forrás: dds-online.de, www.bau-muenchen.com